کره کره برقی

توضیحات برای عکس ثبت نشده

کرکره برقی فروشگاهی

ویژگی خاصی که می بایست کرکره اتوماتیک فروشگاهی داشته باشد در درجه اول امنیت و در درجه بعدی زیبایی می باشد. از این رو که خیال صاحب فروشگاه از نصب کرکره برقی از بابت عدم سرقت از فروشگاه در زمانی که این مکان بسته می باشد می بایست تامین شود. پس می بایست تیغه ها از نوع سنگین و جنس مقاوم باشد و بهتر است از قفل های برقی یا نیمه اتوماتیک استفاده گردد.
از جهت نوع موتور به دلیل استفاده پایین از کرکره برقی فروشگاه می توان از موتور توبلار، ساید و البته سانترال برای این نوع مکانها استفاده نمود.
اما نکته مهم این است که می بایست موتور کرکره اتوماتیک به گونه ای نصب گردد که امکان به سرقت بردن موتور به حداقل ممکن برسد. اما نکته ی دیگر در اجرای کرکره برقی فروشگاهی زیبایی تیغه ها می باشد. 


توضیحات برای عکس ثبت نشده

کرکره برقی پارکینگ

استفاده از کرکره برقی برای پارکینگهای ساختمان هر روز در حال افزایش است، اما نکته مهم در استفاده از کرکره اتوماتیک برای پارکینگ این مورد است که موتوری برای پارکینگ استفاده شود تا پاسخگوی تردد ساختمان باشد. به طور مثال اگر ساختمانی با تردد بالای ۴ واحد می خواهد از کرکره برقی برای طول عرض حتی زیر ۱۰ متر مربع استفاده کند می بایست از موتور کرکره برقی ساید استفاده نماید. در ترددهای بالاتر و عرض های بیشتر می بایست از موتور ساید پر قدرت و سیم پیچ مس استفاده نمود تا تردد بالا باعث از کار افتادن موتور نگردد. دغدغه دیگر ساختمانهای مسکونی کم صدا بودن تیغه کرکره می باشد که می توان از تیغه های آلومینیوم قوص دار کم صدا با یک اجرا دقیق و صحیح بهره برد و برای ساختمانهایی که خیلی حساس هستند از تیغه های بی صدا غضروفدار استفاده کرد. این گونه تیغه ها به گونه ای طراحی شده اند که بین دو تیغه یک لایه پلاستیک نرم غضروف مانند قرار گرفته تا مانع از استهکاک و ایجاد صدا گردد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

انواع کرکره برقی

 تفاوت اصلی کرکره های برقی را می توان از دو منظر موتور و تیغه های آن ها مشاهده کرد. انواع تیغه کرکره برقی که شامل نوع آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات می باشند، در همین صفحه و در بخش انواع تیغه کرکره برقی به معرفی آن ها پرداخته ایم. به صورت کلی پر فروش ترین تیغه های کرکره برقی از نوع آلومینیوم ۸۰ میلیمتری است که در کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشد. تفاوت دیگر در موتور کرکره اتوماتیک است که در آن سه نوع ساختار وجود دارد.
بیشترین موتور کرکره برقی مورد استفاده، از نوع توبلار است که بیشتر برای فروشگاه ها با تعداد تردد پایین و اندازه دهنه کوچک استفاده می گردد. نوع دوم موتور ساید است که برای اماکنی با تردد بالا و یا ابعاد بزرگ استفاده می شود و نوع سوم موتور سانترال کرکره برقی است که می توان برای تردد های بالا نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع موتور ها میپردازیم:


موتور ساید کرکره برقی

 موتور هایی هستند که برای درب هایی با وزن و میزان تردد بالا، مورد استفاده قرار می گیرند. موتور ساید کرکره برقی برای ورودی هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که قدرتمند ترین نوع موتور های کرکره برقی هستند. همچنین می توان آن را برای اماکنی که وجود برق اضطراری در آن ها الزامی است، استفاده نمود؛ به این خاطر که این موتور دارای دو نوع با ولتاژ های ۲۴ و ۲۲۰ ولت می باشد. مدل ۲۴ ولت آن دارای باتری برای استفاده در شرایط قطعی برق است. به این محصولات موتور ساید موتورکرکره برقی با UPS نیز می گویند. قیمت این محصول تقریبا معادل ۷۰ درصد بیش از موتور ساید بدون UPS می باشد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

موتور توبلار یا موتور استوانه ای کرکره برقی

موتوری است که برای به حرکت درآوردن درب هایی با وزن و میزان تردد پایین به کار می روند، به علاوه نصب و راه اندازی آن ها نیاز به دقت بیشتری دارد. موتور توبولار کرکره ساده قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن ۱۴۰ نیوتن را دارا می باشد. قیمت موتور توبلار کرکره برقی با اندازه نسبتا کوچک خود بسیار مناسب است. همچنین این موتور ها به دلیل شکل ظاهری خود، فضای کمتری را اشغال می کند و در هنگام قطعی برق نیز می توان با استفاده از سیستم خلاص کن، از آن استفاده نمود. البته در سال های اخیر چندین مدل موتور توبلار با برق اضطراری و حتی زنجیر دار برای باز کردن راحت ترِ درب در هنگام قطعیِ برق، به بازار روانه شده که آنچنان مورد استقبال قرار نگرفته است.


انواع تیغه کرکره برقی تیغه کرکره برقی مجموعه ای از نوار های نسبتا باریک است که در کنار یکدیگر تشکیل یک صفحه یکپارچه را می دهند. انواع تیغه کرکره برقی می تواند یکی از موارد زیر باشد:
تیغه آلومینیومی کرکره برقی
تیغه آهن گالوانیزه کرکره برقی
تیغه پلی کربنات کرکره برقی